onsdag 18 maj 2011

Pingu åt lilla Pingvinen


Detta har jag beställt åt Pingvinen. Och en vagnleksak skall ännu beställas men den var slut där jag beställde dessa. Babygymmet var onödigt dyrt men jag tänkte om jag köper det nu så känns det inte så mycket sen. ;)

Har haft diarre nu i 4 dagar i stäck och börjar bli så smått orolig. Ringde till MVC idag för att fråga vad det kan bero på. Hon jag pratade med sa att den KAN vara någon form av matförgiftning. Jag mår ju bra, är inte trött, lider inte av vätskebrist eller så men varje gång då jag går på toaletten så bara rinner det. Och det är ju inte normalt. Så nu skall vi se över helgen och sen på måndag om det har fortsatt under helgen så skall jag få träffa en läkare. Inga sammandragningar har jag heller, Eller VET man ALLTID om man har sammandragningar? Jag har åtmiståne inte känt av nåt sådant ännu.

Men orolig blir jag ju!  Och så har jag varit lite slarvig med alla ostar och kallrökta fiskar, så jag får väl skylla mig själv nu då! Men hoppas att det inte är något allvarligt!

5 kommentarer:

  1. Jätte fina! Nu blir jag också sugen att handla. Men jag ska tapetsera klart i rummet först.

    SvaraRadera
  2. Var köpte du sakerna? :) Vi har också tittat på Pingu sakerna, kan dock inte bestämma oss för Pingu eller Laban ;) Roligt att läsa att allt är bra med er, håller tummarna fortfarande. Här är allt fint, går in i vecka 16 imorgon :) (om du fortfarande minns mig).

    SvaraRadera
  3. Puma: Vi borde också börja förbereda "babyhörnan" men...vi shoppar först och funderar ännu på färger och så. Säng har vi bestämt oss för men skåp till babykläder och hur vi skall lösa skötbord och sånt, det var vi inte ännu bestämt.

    Anna: Klart att jag kommer ihåg dig! Vad härligt att allt har gått bra. Vecka 16, det är ju hur långt som helst redan, härligt!!!! Beställde pingugrejerna från 9fashion.fi. Inte billigt direkt men pingvinen måste ju ha pingu grejer. Vi kollade också på lite Laban grejer och så tycker jag att Tummen är ganska söt också. Det finns så mycket härligt att köpa! Kläder har jag ännu inte köpt så mycket, är lite svårt då allt är blått eller rosa...men jag räknar med att få av släkt och vänner ;)
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  4. Jag hade inga sammandragningar förrän ett par veckor innan förlossningen (eller om jag hade det men inte visste om det).

    Härligt med pingusakerna. Vi fick pingugymmet i present av min mamma. Jag tyckte att både pingu, tummen och laban var fina men sen såg jag ett ställe som hade pingu på rea så då tipsade jag mamma om det.

    SvaraRadera
  5. Här har Pingugymmet verkligen varit värt pengarna, trots att jag också tyckte det var i dyraste laget. Till först skrek hon bara så fort man la ner henne i det, men nån gång efter sex veckor kunde hon börja sparka i bågarna om man placerade henne rätt och nu är hon sex månader och tycker ännu om att ligga i det.

    SvaraRadera