lördag 14 januari 2012

Jag lever nog fortfarnde =)

Är inne och läser era bloggar, men känner att jag inte har så mycket att komma med på denna blogg längre. Detta är en barnlöshetsblogg och jag är ju inte längre barnlös.

Min underbara lilla dotter är nu 3,5 månader. Hon mår bra trots omständigheterna får man väl säga. Då vi var på 2 månaders kontrollen på rådgivningen upptäcktes det att hon har höftledsluxation. Så hon blev satt i en sk. Rosenskena. Därefter följde 2 dygn som nog var de jobbigaste i mitt liv. Hon bara gallskrek och sov. Sen vakna hon åt och skrek samtidigt. Så där höll vi på i två dygn. Hon vägrade ligga på rygg, sov ovanpå oss och ville bara vara nära hela tiden.

Nu har hon äntligen vant sig vid skenan och är sitt gamla jag igen. Skenan får hon troligtvis bort om ca en månad men före det skall hon sövas ner och vi skall göra en magnetröntgen, så nervös inför detta är jag ju verkligen. Hur som helst så hoppas jag att det blir bra med denna skena och vi slipper operationer och gipsningar. 

Jag skulle gärna amma fortfarande men pga skenan så är det så svårt så nu ammar jag endast på natten, pumpar på dagen och blandar med ersättning. Alla är nöjda =) Då vi började ge ersättning så ökade hon 700g i vikt på bara några veckor. Så hon har nog varit hungrig stackarn. Längden tog de då vi var på sjukhuset senast. Så nu är hon 62,5cm och väger 5,3 kg, så hon är lång och smal precis som jag!

Själv har jag kommit i mina gamla jeans för länge sedan och väger nu mindre än då jag började vänta henne. 

Hennes utveckling går framåt trots skenan. Hon kan ju inte vända på sig eller sparka med benen så vi koncentrerar oss på att gripa tag i leksaker och sånt. Sjunga, prata och skratta. Då vi får bort skenan får vi börja öva oss på att röra på oss =)

Så sådant här. Vi mår bra och växer!


Fröken tränar nacken

2 kommentarer:

  1. Fint att höra att ni mår bra, även om jag förstår att det måste vara en jobbig omställning med skenan. Söt hon är er lilla tjej!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera