torsdag 26 februari 2009

Snack i kafferummet

En som jobbar på mitt jobb är barnmorska. Hon har blivit ompalcerad pga hon inte klarade av jobbiga vaknätter etc. Av någon anledning så blir det alltid tal om graviditet och förlossningar. På mitt jobb har ALLA utom jag och en annan barn. Den andra är 49 år. Och så jag då 28, i den mest fertila och bra ålder. Lyssnar förstås gärna på alla dessa historier. Men sen kommer alltid påståendet - Ja du, nu blev du väl skrämd av alla historier hehe. Jo, säger jag och ler. Och hoppas på att de inte skall gå in djupare på ämnet och fråga någonting. Jag har inte ännu bestämt mig vad jag skall svara på om någon frågar rakt ut. - Jo tack vi försöker hela tiden. Eller Vad har du/ni med det att göra? Eller -Alla kan inte få barn. Eller -Det hjälper inte fast du frågar.

Nu skall jag gå iväg och titta på någon sjukhusserie. Och hoppas att det inte är några förlossningar med. "Private practice" har alltid med förslossningar MEN de har även med den del som jag är intresserad av: provrörsbefruktningar och barnlöshet. Men nu skall jag inte titta på det utan på cityakuten eller vad det nu heter på svenska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar