måndag 6 juli 2009

Dumt test

Gjorde ett sånt där dumt test för att se hur stor chans det är att blir gravid utan behandlingar.

Raskauden todennäköisyys ilman hoitoa vastaustesi perusteella on:

3 kuukautta: 10.7%
6 kuukautta: 20.7%
12 kuukautta: 36.5%
24 kuukautta: 54.1%
36 kuukautta: 64.3%

http://www.hedelmallisyys.fi/finland/concern/Evaluating_Your_Fertility/Fertility_Calculator.jsp

Inte så dåligt som jag trodde, men bullshit är det iallafall.

Veckolslutet har varit helt okey faktiskt. Har inte läst gravidtidningar, inte sett gravida, hållit mig borta från facebook och inte tyckt så synd om mig själv. Trots mens!!!

Men redan på söndag börjar jakten på ägglossningen och denna gång kommer allt att ske utan några hormoner och injectioner. Så chanserna är nog ganska små. Så nu skall jag med det samma sluta skriva innan jag börjar fundera för mycket på det här igen.

Just nu mår jag bra, faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar