onsdag 20 juli 2011

Vecka 31

Var på rådgivningen idag och lyssnade på hjärtljuden (ca 130 slag). Hade gått upp nu 6 kg allt som allt så det är inte så mycket men alldeles passligt enligt barnmorskan. Slutade med mina järntabletter för nästan två veckor sedan och var väldigt orolig att värdena skulle gått ner men till min förvåning så låg värdet på 130 så nu är det bara att fortsätta äta jordgubbar i mängder.

Skall träffa en läkare igen nästa vecka och prata om då jag skall börja jobba igen i augusti. Har sammandragningar hela tiden och tror inte jag kommer att kunna jobba. Det känns tungt hela tiden, att andas och jag vill absolut inte gå i trappor. Så troligtvis så blir det sjukskrivning de resterande 3 veckorna. Det blir nog bäst så.

Var på biblioteket idag och lånade 8 namnböcker och skall läsa igenom dem och skriva upp lite alternativ. Har tre egna namnböcker och en lista med säkert 30 namn. Min man har typ 3 namn på sin lista men...som tur har vi tid kvar :)

2 kommentarer:

  1. Skönt att järnvärdet var bra. Tråkigt med sammandragningar men det är ju inte så mycket att göra åt mer än just ta det lugnt. Jag hoppas då kunna jobba igen efter semestern annars blir det ju sådan lååång väntan :-)

    SvaraRadera
  2. Så var det för mig också att det var meningen att jag skulle jobba så att inte tiden blir så lång. Det var därför jag ville jobba lite i augusti, men nu ser det nog dåligt ut. Får bara vara med mamma och föräldralediga kompisar under den tiden då min man har tagit lite extra jobb under augusti ;)

    SvaraRadera