lördag 26 maj 2012

7+5 idag

Vi var till gynekologen på VUL igår och mycket riktigt fanns där en liten prick. =)

Enligt vul var jag i vecka 7+4 igår och efter noga genomgång i min kalender så stämmer detta med då jag tror mig ha haft ägglossning. Så jag är faktiskt gravid på riktigt. Det känns fortfarande overkligt fast jag själv sett att det finns någon där med egna ögon.

Gynekologen sa att det var den vänsta äggstocken jag fick tacka för detta och hon trodde att det nog var min första ägglossning jag fått sen förlossningen. Hon sa även att eftersom vi aldrig hittade ett fel varför jag inte blev gravid tidigare så är detta inte ovanligt. 

Hon hade blivit förvånad när hon fått höra att det var just jag som ville ha tid till ett tidigt VUL. Hon hade tänkt att har inte hon just fött barn. No shit liksom ;) Det var ju nästan igår =)

Så status: Gravid, igen!

5 kommentarer: