söndag 20 maj 2012

En vecka till VUL

En vecka kvar till VUL. Skall till samma läkare som gjorde vårt ivf. Ville ha henne och hon har möjlighet att ta emot oss. 

Fattar fortfarande inte att jag är gravid. Hjärnan har inte förstått men kroppen, den vet. Illamåendet är värre än förra gången. Då mådde jag ju illa kvällstid nu mår jag mest hela tiden. Jag spyr inte, denna gång heller, men det känns som om jag skall spy när som helst HELA tiden. SKITJOBBIGT!

Att vi sen skall åka utomlands om två veckor gör inte saken alls bättre. Att vi skall spendera 75% av tiden på havet… Jag som svor på att ALDRIG någonsin åka utomlands i början av en graviditet. Vad gör man? 

Tycker så synd om lilltjejen då jag bara går omkring och tycker synd om mig själv och mår dåligt. Tur är hon så liten så hon inte kommer att minnas att hennes mamma mådde crap! 

Återkommer sen då jag varit på vul:et.

Ja just det. Fick idag veta att min kusin gjort IVF. Jag hade en aning om att de kanske hade svårt att få barn men träffar dem så sällan och så är det ju inget man frågar liksom: kul att ses…jahaa gör ni ivf eller? Hursomhelst så är de nu gravida och skall få en egen liten baby i mitten av november. OM allt går bra. Det är alltid det där OM. 

Det där med OM fick en ny betydelse ungefär en månad efter att dottern föddes. En annan av mina kusiner födde då sin lilla tjej på tok för tidigt och hon klarade inte sig. Så allt är nog OM i vår familj för tillfället.

3 kommentarer:

  1. Hade kunnat skrivit ditt inlägg idag! Mår också mycket mer illa än förra gången. Vi har också en utlandsresa inbokat men som tur är inte förrän om fyra veckor och då hoppas jag att illamåendet försvunnit för det gjorde det förra gången.

    Hoppas att ditt illamående blir bättre.

    SvaraRadera
  2. Men åh! Jag har missat! Grattis!!! :D Vad roligt!

    SvaraRadera
  3. MDB: Mitt illamående håller nog i sig. Skall ta med Postafen på resan. Då jag väntade dottern så fick man inte använda postafen som gravid här i finland, men nu får man det så det kommer verkligen med på resan. Hoppas även ditt illamående blir bättre!

    Yevonde: Tack, spännande tider =)

    SvaraRadera