onsdag 12 augusti 2009

2 st stora fina!!

2 st stora fina folliklar hittades på ultrat för en stund sedan. Först hann jag få panik då hon tyckte att det såg så dåligt ut på högra sidan, men sen hittade hon två stycken på vänster sida som båda var väldigt stora (tvillingrisk). Så nu är det pregnyl som gäller på fredag och sen är det bara att köra på och hoppas på det bästa.
Läkaren var väldigt nöjd över hur bra allting ser ut och hon var nog bombsäker på att det kommer att lyckas. Själv är jag ju inte riktigt lika säker men nu fick jag upp hoppet på oanade höjder. Min man var med den här gången, förra gången missade han och han tyckte det var riktigt roligt. Det som var det bästa var ju nog det att detta ställe är så långt ifrån en steril sjukhusmiljö som man kan komma. Med dämpad belysning och en läkare som verkligen lyssnar på vad man säger. Och vi skall inte glömma att det inte egentligen ens hade öppet nu utan hon kom dit för min skull. Tala om flexibel läkare. TACK för bra läkare!!!

Nu är det bara att vänta igen. På fredag kväll. Sen skall jag vänta på lördag så vi kan "göra" den där bebisen. Och sen igen vänta på måndag för att göra lite till. Sen börjar den låånga väntan på att mensen inte skall börja.
Och den här gången så kommer mensen INTE att börja, hör ni det! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar