fredag 14 augusti 2009

Pregnyl morgon

Igår kväll ringde min läkare och sa att hon talat med min andra läkare och de konstaterat att jag inte skall ta pregnylen på kvällen utan på morgonen istället. Så jag steg upp och gjorde det! Ganska bra service om jag får säga, att de ringer på kvällen och meddelar detta. Och då skall vi komma ihåg att detta inte var nån privat fertilitetsklinik. Än en gång, TACK!

Att picka pregnylet går snabbare och snabbare för varje gång. Men att det svider då man sprutar in innehållet lyckas jag alltid glömma bort och tur är väl det. Prcis då jag börjat spruta in det och återigen satt och funderade: är det värt allt detta, så gick en liten flicka som bor på gården förbi. Och då kom tanken: jag skall också då en sån där! Och då kändes det hela plötsligt lite lättare. Så, det KAN lyckas denna gång!

Var in på Facebook igen, suck. En gammal skolkompis hade gratulerat en annan: "Läste mellan raderna att ni väntar en till" . Det är hela tiden någon som väntar eller uppdaterar: "nu i vecka 23 eller två veckor kvar". Så vänta bara det blir min tur! Vänta bara! Då skall nog jag också uppdatera så mycket som jag bara hinner. " Nu rörde sig bebisen" "Nu rörde den på sig igen" osv.
Först måste jag bara "göra" den där bebisen. Enkelt eller hur!??

1 kommentar:

  1. förstår precis vad du menar. speciellt avskyr jag de där statusarna där man bara "hintar" att man är gravid istället för att skriva det rakt ut. precis som om de väntar på att man ska skriva ngt i stil med att: "men, vadå är du gravid? hurra!". will not happen on my shift... bitter, ja lite kanske. :)

    SvaraRadera