torsdag 5 november 2009

Läkarbesök

Idag har jag varit på det efterlängtade läkarbesöket som förövrigt gick riktigt bra. Jag var lite nervös, så som jag alltid är, men eftersom läkaren var bekant och jag inte kände mig det minsta gråtfärdig så gick det bra.

Vi är alltså oförklarligt barnlösa, men jag har problem med ägglossningen så det är troligtvis detta som orsakar problemen. Jag har inte celiaki (tack för det!!), alla proverna ser bra ut, jag svarar utmärkt på Clomifenet, Thyroxinet och Parlodelen fixar det andra och jag fick mera recept så jag har av alla mediciner som jag behöver.

Nästa steg blir insemination. Allt "förarbete" kommer att göras i min hemstad och endast själva inseminationen kommer att göras på annan ort. Jag är satt i kö till IVF men min läkare skulle helst se att det lyckas med insemination eftersom mina äggstockar har stor risk att bli hyperstimulerade ifall man gör IVF. Men om det kommer till det så är jag villig att försöka, trots riskerna.

En sak som gör att det kommer att ta ända till januari-februari innan vi får påbörja våra behandlingar är att jag skall opereras nästa vecka. Och jag kommer att vara extremt sjuk och vara tvungen att ta mediciner pga detta så läkaren ville INTE göra insemination nu. Inte heller nästa månad blir det något pga julen. Men i januari skulle jag ta kontakt och då blir det insemination. Fick medicin av denna läkare som jag kan ta efter operationen, trots att denna operation är så långt från gynekologisk som det kan bli. Ville väl att jag har mediciner som inte skadar en ev graviditet. Jag skall även denna cykel ta pregnyl, på söndag, sex på måndag och tisdag och operation på onsdag. Sen är jag totalsjuk i två veckor och sen är det redan BIM. Och genast denna månad ville inte läkaren försöka eftersom jag kommer att vara så svag ännu och det finns risk för infektioner.

Så nu är det bara att vänta på januari...det kommer att ta en evighet.

Ja just det och det behövs ingen tid till någon fertilitetsklinik, denne samma läkare sköter även om allt detta via en klinik denne jobbar på. Perfekt!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar