lördag 14 november 2009

Över

Operationen är över. Och tydligen denna månads försök att bli gravid också.

Operation gick ganska bra, blödde lite extra så jag fick vara kvar på sjukhuset hela dagen. Anestesiläkaren + en till läkare sa till mig att jag MÅSTE äta antiinflammatoriska värkmediciner nu. Äter även andra starkare men att infektionsrisken är så stor så jag måste äta dem. Suck! Så nu äter jag ungefär 2 såna tabletter per dag och så förstås de andra medicinerna som inte borde inverka negativt. Så, jag tror nog att det är kört för den här gången. Och så var det ju de följande gångerna utan clomifen så det blir på rikigt försök nästa år. Känns lite lågt just nu, speciellt med julen och allt som kommer. Börjar nog snart bli dags att berätta för föräldrarna tror jag. Jobbigt, men jag tror att det är nödvändigt. Jag drar mig undan familj och släkt mer och mer och jag vill ju inte göra det. Det bara känns lättare på det sättet. Kanske ett nyårlöfte: berätta för föräldrarna. Nyårslöfte:bli gravid under 2010 tänker jag inte ge. Det kommer ju ändå inte att lyckas.

Har inte på läänge läst gravidtidningar men nu så lånade jag några från bibilioteket, då jag visste att jag skall vara sjukledig. Blev sur över att alla berättelser går ut på att vi lyckades på första försöket eller de kämpade för att bli gravida i 5 månader. Och så kom återigen tanken på att jag kanske aldrig kommer att få vara gravid och föda ett barn. Jag kanske aldrig kommer att få köpa babykläder i pyttestorlek och provköra barnvagnar. I värsta fall kan det bli så.

Lånade även boken Så förbättrar du din fertilitet. Mycket bra info om livssituationen man befinner sig i. Så den skall jag läsa och se ifall det finns något som jag ännu kan göra.

Känns så fel att proppa i sig mediciner som hindrar en graviditet. Men har tydligen inget alternativ. Väntar på januari!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar