fredag 4 mars 2011

11+0

Idag får jag äntligen börja minska på Lugesteron och Zumenon. Om en vecka så får jag även sluta med Aspirinet. Sen är det bara vitaminerna och Thyroxinet kvar, men dessa två är ok. Två är lite mot sex.

Min bästa vän födde en liten dotter för två dagar sen. En vecka före BF. Samma natt drömde jag att hon, jag och vår en gemensan vän födde barn. De klarade sig lätt undan med lustgas och jag hade värkar, gick omkring på sjukhuset i dagar och hade ingen som helst mage och visste inte hur länge det skulle ta men jag fick inte åka någonstans. Sen så får jag ett sms på morgonen var det står att hon fått sitt barn. Senare då vi pratade så visade det sig att hon bara fått lustgas och klarat sig utmärkt med det.

Min vän har dock en hög smärttröskel och brukar klara av det mesta. Jag däremot har så låg smärttröskel att jag knappt klarar av då de skall ta ett Papa-prov på mig. Så vi får se om detta blir en sanndröm för min del då sen i september. Eller pessimist som jag är så går jag ju två veckor över tiden och föder i oktober. ;)

Illamåendet lägger till fortfarande på kvällarna men dagarna går ganska bra. Har dock haft en jobbig vecka på jobbet och känt att jag varit tvungen att ta ansvar för saker som inte tillhör mig. Nästa vecka är sportlovet slut och förhoppningsvis går allt tillbaka till det normala efter det.

En vecka kvar till de omtalade 12 veckorna. Och en vecka och 5 dagar tills ultrat. Efter det tror jag att det är dags att komma ut ur garderoben. Om allt är bra då, det vill säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar