söndag 6 mars 2011

Gudmor

Min syster var här igår med sin lilla pojke och frågade av mig och min man ifall vi ville bli gudmor och gudfar. Så nu kommer det att bli vi som håller honom på dopet. Blev jätteglad att de valt oss till denna stora uppgift. Och vi kommer även att fråga dem sedan när Pingvinen kommer till världen. (såg ni formuleringen, när inte om)

Över en vecka kvar till ultrat, håller på att hoppa längs med väggarna. Är mest rätt för MA just nu, att jag skulle gå omkring och inbilla mig att jag är gravid och så skulle den lill* ha gett upp för veckor sen. Humöret dalar upp och ner.

Och igår, satt jag på parkeringen till vårt snabbköp med en bebistidning i handen och grät. Orsak? Hittade min "barnlösa vän" i tidningen var hon berättade lite om sin graviditet och om planerat snitt och så hade de frågat hur hennes humör varit nu under hennes andra graviditet varpå hon svarade: att hennes bekantas barnlöshet har orsakat stor sorg hos henne. Och jag visste ju att det var óss hon menade med detta och så satt jag i bilen och stortjöt. Hormoner??

Har läst så mycket om det här med strechmarks under graviditeten och att man skall smörja in sig från början. Jag börjar ju liksom vara lite sent ute. Å andra sidan så har min mamma strechmarks så jag tror nog inte att jag slipper dessa i alla fall. Måste köpa något i något skede. Tips på vilken kräm som är bäst?

6 kommentarer:

  1. Ja, hormonerna ställer till med mycket..! och det är jobbigt med allt väntande mellan UL och undersökningar. Det tar liksom aldrig slut:S men det ska nog säkert gå bra!
    jag har köpt mandelolja på apoteket, inga konstiga ämnen i den och den är billig, ca 50 spänn för en flaska. Jag hoppas den funkar:)
    om inte annat blir man väldigt mjuk och len:)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att bli tillfrågad som gudmor!

    Jag smörjde mig med en olja från estelle & thild, men jag vet inte om det hjälpte egentligen. Jag fick visserlingen inga märken, men det fick inte min mamma heller så det kanske mer beror på det.

    Jag hoppas och tror att allt kommer se bra ut på ul!

    SvaraRadera
  3. hej hopp!

    jag smörjer med vanlig babyolja varje dag när jag duschar. det är skönt och sen är man mjuk och len hela dagen.

    kram!


    www.ivfresa.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Hejsan!

    Vet inte om du kommer ihåg mig, mailade dig med en massa frågor före er Thailand-resa och fick så fint svar av dig :) Tänkte uppdatera dig lite, fick remiss till sjukhuset för utredning idag. Är samtidigt två dagar sen med mensen idag, testade för 2 h sedan och fick ett fint plus :) Ödets ironi att få remiss och testa positivt efter 1 år och 3 månaders försök samma dag :)

    SvaraRadera
  5. Jag använde weledas havandeskapsolja när jag väntade andra sonen, fick inga nya bristningar och magen blev superlen och go. Med första sonen smörjde jag bara sporadiskt med hudkräm och blev randig från armhåla till knäveck..

    Om weledas är en toppen olja eller om det bara var tur vet jag inte, men den rekomenderar jag. =)

    SvaraRadera
  6. AAAAAh Grattis Anna, härligt...så det lyckades till slut! Och utan hjälp =) Åh, vad glad jag blir.

    Kommer nog att testa den där Weleda, har läst om den på nätet att den är bra. Och så har jag beställt lite babyolja från oriflame. Ju mer desto bättre, eller ;)

    SvaraRadera