onsdag 1 juni 2011

23+3 och MVC

Var till MVC idag och checkade läget.

Babyn har det bra. Vi tänkte inte få fram några hjärtljud men det berodde nog på att den lilla hade bestämt att sparka i dopplern istället. Så det lät bara ljud från de små fötterna som sparkade =)

Järnvärdet hade blivit så dåligt att det är dags att äta järntabletter. Kom ju över hälften innan det blev dags. Sen blir det sockerbelastningstest om några veckor. Det är jag INTE intresserad av men det är tydligen så att det görs på alla som är över 25 år så vad gör man. Hatar att ta blodprov, speciellt då det skall tas tre stycken på samma dag. Hu då!

Har gått upp nästan 4kg så inte mer än det ännu, men jag har märkt att jag nu har lite ökat behov av mat så vi får se om det börjar öka snabbare nu.
Mina sköldkörtelvärden var lite sämre så troligtvis måste jag öka dosen thyroxin snart. Hon skulle ringa mig då hon pratat med läkaren.

Så allt är bra. Idag har jag semester och skall åka in till stan och shoppa lite då jag ätit. Min man håller på med att lägga värmeslingor i vår tambur så jag åker helst bort så han får sköta det ifred ;) (egentligen så vill jag bara shoppa lite och slippa syssla med hemarbeten ;) Kanske shoppa lite år bebisen...

2 kommentarer:

  1. Så härligt att allting var bra med bebben.

    Ville bara kika in och säga att du har fått en award av mig för att du har en underbar blogg och dina ord har gett mig hopp och stöd under min egen resa! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för awarden! Försökte kommentera på din blogg men det gick inte av nån anledning :(

    Det är så roligt att följa dig då vi ligger så nära varandra. Roligt att följa någon som lyckats på samma sätt som jag själv.

    SvaraRadera