lördag 11 juni 2011

Vecka 26 (25+0)

Värmeböjan sköljde över Finland här i veckan och idag är det + 32 grader varmt. Folk tycker väl jag är tokig men just nu sitter jag faktiskt härinne för jag kan bara inte vara ute i värmen.

Pingvinen väger ungerfär 850 gram och är fortfarande lika vild som tidigare. Nu syns rörelserna ovanpå magen, men jag kan fortfarande inte urskilja vilka kroppsdelar det är som syns. Jag har faktiskt ingen aning om det är ett huvud eller en fot som trycker på.
Det känns som om det är så långt kvar, men ändå börjar jag ha lite panik om vi skall hinna beställa/köpa/fixa allt innan Pingvinen kommer. Vagnen har vi beställt och den får vi efter midsommaren. Det blev en Emmaljunga duo edge som jag trånat efter. Mannen gav efter till slut då han såg att den ryms både i bilen och tamburen. Billig var den ju inte men eftersom det blir en höstbebis så var det viktigt för mig att få en stor vagn.

Har köpt en liten body i storlek 56, ett par sparkbyxor och två par mössor. Några bodyn och strumpor hade jag från förr. Inget annat har jag köpt iklädväg. Ingen säng, inget skötbord...ingenting...shit, borde jag ha bråttom?

Men fast jag inte köpt dessa ännu så har jag ju lite på gång hela tiden, en mössa skall jag ropa in på huuto.net så fort det kommer en i bra pris. Skötväska jagar jag på blocket och tradera. Babyskyddet skall vi köpa av en kompis eller av min syster. Sängen skall inhandlas på ikea och någon form av skåp till bebisens kläder. Före detta borde dock sovrummet tapetseras.

En av orsakerna till att vi inte fått något gjort här hemma är att vi har sprungit på en massa hus och lägenhetsvisningar och tänkt lämna bud på två stycken, men dragit oss ur i sista stund. Här nära skulle ha funnits en perfekt lägenhet till ett perfekt pris, men vad var då felet?? Jo en VÄLDIGT livligt trafikerad väg precis invid huset och vi testade att stå ute vid terassen men vi som är vana med att det är tyst...nej, det gick bara inte. Lägenheten var perfekt, vi skulle bara ha behövt renoverat den lilla toaletten och ev. bytt ut golvet på övre våningen. Så vi var så ledsna. (Till beslutet inverkade givetvis också det faktum att det inte fanns något garage, gården var lite dåligt skött och en del av renovering som var gjord, var slarvigt gjort)

Så sånt här! Magen växer och blir bara större hela tiden. På morgonen tycker jag den är liten och nätt men på kvällen är den enorm och jag vaggar framåt. Min man skrattar åt mig varje kväll då jag blivit så stor och pratar med magen. =)

2 kommentarer:

  1. Grattis till ett gott val av vagn! En Emmaljunga duo edge var också vårt val och har varit jättenöjd med den. Vi fick alltså vår IVF-flicka förra sommaren och vagndelen passade perfekt hela hösten och vintern också och så på vårkanten då hon var drygt 6 månader bytte jag till kärrdelen. Har varit väldigt nöjd med den. En gång har vi haft punktering och en annan gång har vi pumpat luft i däcken men annars inga problem alls. Det "inbyggda" myggnätet är väldigt bra i dessa tider... ;) Ett litet tips: köp inte så mycket kläder i de minsta storlekarna, de små grynen växer ju så snabbt i början att man knappt hinner ha på dem en gång och så är de för små. Kläder i storlek 68-74 hinner man däremot använda flera månader så dem kan man ha lite fler av. :) Och råkar det sig så att ni får en liten skrikig bebis som kräver att man bär på henne/honom många timmar varje kväll så rekommenderar jag att ni skaffar en Manduca. Önskar själv att jag haft en sådan då vår tös var liten och reagerade kraftigt på d-vitamin-dropparna...

    SvaraRadera
  2. Hej blue: Jo jag tror också att emmaljungan kommer att vara superbra för den kalla norden. Jag tror vi tog det chassit som har punkteringsfria däck, så vi får se om de är det då sedan ;)
    Jag kommer nog att köpa i större storlekar än de allra minsta, kommer även att få köpa lite småa kläder av en kompis billigt och då känns det ju inte så "hemskt" om man inte använder alla. Vill dock vänta med att shoppa så mycket, vill ju veta om det är en kille eller tjej så bäst är kanske att lägga undan lite pengar och sedan köpa när h*n är född!!

    En baby björn kommer jag att få som present då jag beställde en tidning så det har vi på kommande =)

    SvaraRadera