måndag 27 juni 2011

Vecka 28

Vecka 28 är här och efter sjukledigheten så har min semester börjat idag. Tog en sväng till stan för att kolla på rean och åka till biblioteket. Lånade lite gravidtidningar som jag inte har läst och boken Att Föda. Tänkte att jag kanske skulle läsa helst en bok om att föda, kanske fler. Men å andra sidan så vill jag inte läsa för mycket om förlossningen utan ta det som det kommer.

På rean hittade jag en mamalicious kjol. Sen försökte jag desperat att hitta jeanskjol, shorts, BH eller tunika på hm men det var lönlöst. Tunikorna satt som tält, shortsen fick min rumpa att se platt ut och jeanskjolarna var i storlek 48(!). För att inte tala om BH:na... Har försökt mäta här hemma och kommit fram till att jag gått frn en storlek 75A till en 80A eller kanske en 75B. Provade samtliga och ALLA var för småa. Fattar liksom inte!! Skall försöka ta med syrran någon dag till stan och ha henne att springa efter storlekar åt mig. Hon har tidigare jobbat i en affär på underklädessidan så hon borde ha koll på läget.

Har mått mycket bättre efter att jag lämnade på sjukledigt och just nu så känns det som om jag aldrig mer vill börja jobba. Nu till semstern så har vi ingenting inplanerat. Ofta har vi hela sommaren inplanerad med diverse resor till Spanien och Sverige. Till Spanien bestämde vi att inte åka eftersom blodproppsrisken tydligen finns eftersom det där blodprovet var så dåligt. Vill inte ligga på sjukhus i Spanien. Men en trip till Stockholm kan jag tänka mig. Vi har alltid bott hos släktingar i Stockholm men nu tänkte jag att vi skulle kunna bo på hotell inne i city, det skulle vara en trevlig omväxling. Bara ta det lugnt, äta gott och shoppa lite. Och så skulle vi åka över med typ silja line så blir ju det lite resa också. Vi får se, måste kolla hur det finns med lediga platser på båtarna och hotellen =)

Under 100 dagar tills bebisen kommer =)

2 kommentarer:

  1. Ja det där med kläder känner jag igen. Snart är ingenting i min vanliga garderob jag kan ha. Så igår fick jag köpa nya mammakläder. Det är ju trots allt en hel sommar kvar och något vill man ju ha på sig :-)

    SvaraRadera
  2. fin blogg :)

    http://www.tappeer.blogspot.com/

    SvaraRadera