torsdag 10 september 2009

En stor fin en

En väldigt enorm stor follikkel hittades på vänstra sidan, två minimala på höger och en slemhinna som ser bra ut. Fort som f*n till apoteket som givetvis var stängt. Skulle vara på jobbet klockan 9 och apoteket öppnade 9. What to do? Skickade min man till apoteket för att köpa pregnyl och sprutor och hela faderullan. Han åker dit och kommer på att han glömt sina kort och pengar hem. Han får ändå medicinen eftersom det är panik-fort-ta-medicinen-genast! Kommer med medicinen åt mig som sitter och funderar på varför han inte ringer. Har lagt mobilen på tyst funktion, inte konstigt att jag inte "hör" något. Till slut får jag medicinen, gömmer den i kylskåpet på jobbet och far iväg på utflyjt med barnen. Kommer tillbaka, rusar upp till kylskåpet, hämtar pregnylen och börjar fundera var i all världen jag skall få detta gjort. Bestämmer mig slutligen för toaletten, säkrast då man kan låsa dörren.

Sitter på knäna med toalettstolen som mitt bord. Blandar och söndrar ampuller. Lyckas få det gjort, nålen är lite kortare än vanligt och det svider som tusan. Skit samma fort skall det gå. Klart! Kastar in grejerna i en påse som jag fort för till min väska. Sen blixtsnabbt tillbaka till barnen och sjunga imse vimse spindel.

Och nu är det bara att ha sex idag och i övermorgon. Sen börjar väntan...än en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar