onsdag 2 september 2009

Livet går vidare, tydligen

Jepp, jag vaknade också i morse, jag är inte död. Livet går vidare. Nästa vecka är det nytt ultra och då fastställs när jag skall ta ÄL-sprutan och bla bla bla. Samma som förra gången. Hoppas att det finns fler än en även denna gång. Då känns det som om man har lite mera chanser men efter den här månadens jag-är-säkert-gravid-freeeekout så kommer jag inte att ha så höga förhoppningar den här gången.

Och sen, förlåt till alla er som bor på större orter och är barnlösa, men jag blir lite sur. Ni får börja med insemination genast på gyn.poli. vi andra måste köra clomifen + tajmat samlag tills de tycker att det räcker och då först får vi remiss till ett universitetssjukhus. ORÄTTVIST!!!!! Och då skall vi köra flera hundra kilometer varje månad för att få spermier intryckt till rätt läge. Och om man väljer att göra detta privat så kostar ju det givetvis hur mycket som helst. Jag säger det igen, orättvist.

1 kommentar:

  1. Nåja... Vi bor i Helsingfors men jag har fått ingenting, inte ens clomifen, ännu. Men jag förstår dig i alla fall. *kram*

    SvaraRadera