lördag 6 mars 2010

Lyckans ruvare därute

Nästan alla inlägg på min blogg lista ser ut ungrfär så här: Ruvardag 2, Ruvardag 10, Ruvardag det närmar sig.
Jag väntar på att få ruva själv. Och jag VET att det där ruvandet är jobbigt, att det tar länge och det är olidligt. Men jag har ännu mååånga dagar kvar till mitt ruvande. Om det blir något ruvande. det där kan man ju liksom inte riktigt veta på förhand.
Räknade ut igår att jag om ca 37 dagar får börja med sprutorna. Så nu, före detta så har jag försökt boka in en massa att göra på helgerna, för det är de som är värst.

1. En resa till grannlandet (snabbvisit)
2. Jobb på en lördag (några timmar)
3. Påsken firas tillsammans med vänner på annan ort.
4. Nästa helg har ännu inget planerat (heter det planera eller plannera???Det måste ju vara planera, hatar att skriva ord fel)

Sen efter detta så börjar det förhoppningsvis att hända saker. Jag längtar så efter att få joina ert ruvargäng! Och efter detta så vill jag att vi har ett gravidagäng som får köpa härliga gravidkläder för våra växande magar.

Nu tack!

4 kommentarer:

  1. Jag förstår dig helt och hållet, vi fick vänta så himla länge innan vi fick sätta igång så det va ju tjejer som fick ruva flera gånger om & barn som till och med hann att födas innan vi äntligen fick sätta igång! Usch det är väldigt frustrerande att bara stå still & stampa ! Klart att det känns tusen gånger bättre nu att ruva, MEN inte om det blir ett minus då har man ju gjort allting förjäves & helt i onödan ! Mycket rädslor hela tiden !
    Men nu ska jag försöka fokusera den sista tiden och önska mig ett pluss !!!
    Kram M
    http://ledsenihemlighet.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där. Alla delar i ivf-behandlingen är ju jobbiga på sitt sätt, men det värsta tyckte jag ändå var just tiden innan behandlingen, när det kändes som att jag bara stod och stampande och väntade. Visst var det jättejobbigt sen också, att oroa sig över hur det skulle gå, om det skulle bli någon ruvning etc, men då hände det i alla fall saker. Hoppas att tiden går fort och att du snart blir ruvare.

    Sedan tycker jag att tanken med ett gravidgäng känns mycket lockande. :-)

    SvaraRadera
  3. Tack för uppmuntarnde kommentarer...det börjar nog närma sig. Under tiden kan jag ju vänta på att snön smälter ;)

    Efter en lång IVF behandling som går åt skogen så måste man ju vara helt förstörd. Allt har liksom varit helt i onödan. Jag hörde om en tjej som gjorde ivf och sen då hon skulle på äggplocket så hade ALLA follikklar redan spruckit så hon fick noll ägg, tala om antiklimax! Tyckte så synd om henne!

    Hoppas vi lyckas få ett gravidgäng snart!!!

    SvaraRadera