tisdag 21 december 2010

Julkort

Varje år så måste man ju skriva ett inlägg om julkorten man får. Alla dessa julkort med bilder på barn. Har fått endast 3 stycken hittills. Men jag har överlag fått väldigt lite julkort så gud vet vad som dyker upp ännu.

Allt är klart för julen. Amaryllisen är utslagen, klapparna under granen och julgodiset fixat. Så nu är det väl bara att ta det lugnt och vänta.

Hade beställt lite grejer till resan och fick hem dessa idag. Beställde en liten body till min syster pojke som beräknas födas när som helst. Behöver liksom inte gå runt på stan och fundera. Detta alternativ kändes lättare. Klick hem och ge bort sen. Åhh vad jag skulle haft lust att klicka hem lite åt mig själv bland alla söta bebiskläder, men....inte så inte.

Så faktumet är att jag kommer att bli moster inom en månad och det finns ingenting som jag kan göra åt det. Måste säga att det emellanåt känns lite lättare, liksom tanken. Kanske det är det att ett barn, en bebis är så långt ifrån det jag har nu. Jag vill ju liksom åt graviditeten just nu, sen barnet. Och det är lååånga vägar till detta. Så kanske jag kan känna lite glädje som INTE är framtvingad. Just nu känns det som om jag kanske kan känna lite sån glädje sen. Jag vill ju känna det. Så vem vet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar