torsdag 24 februari 2011

9+6 eller 9+4 typ =)

Typ nåt sånt...måste gå enligt det gamla pga att jag håller på trappa ner mina mediciner. Snart slipper jag en av dem. =)

Var och lämnade blod i förrgår och bokade tid för ultrat igår. Det blir 16.3 så det är en bit kvar tills detta. Mår fortfarande illa kvällstid men dagtid går ganska bra om jag kommer ihåg att äta. Huvudvärken har blivit bättre. Inga blödningar och inga spyor.
Berättade för de enda vännerna som vi hade lite svårt att berätta för idag. Skickade ett sms och berättade och svaret som kom tillbaka var jätteglatt och positivt så vi blev både förvånade och lättade. De var glada för vår skull och skrev att jag skall komma ihåg att ta det lugnt och inte stressa. Att deras tur kommer och att vi försökt så mycket längre än dem. De har tid för vidareundersökningar om två månader och jag tror att de väntar på detta nu. Så det finns ju ett ljus i tunneln. Känns skönt att ha fått berättat åt dem. Vad jag vet så har vi inga andra nu som det är "svårt" att berätta åt, men eftersom man själv varit barnlös så kommer vi nog att berätta försiktigt iaf åt barnlösa par. Och samtidigt så kommer vi nog att komma ut ur IVF-skåpet också och det kan ju hända att någon öppnar sig om sina problem då, man vet ju aldrig.

Skall bli skönt med helg. Har jobbat väldigt mycket kvällstid denna vecka och det har varit ganska jobbigt emellanåt. Min syster skall komma hit med sin lilla bebis och vi skall kanske åka ut på isen en sväng på lördag. Sånt där lungt och skönt. Ja just det och idag har min man köpt en ny tv så vi möblerade om här i vardagsrummet. Kul med lite nytt!

Nu skall jag hoppa i säng innan jag börjar må riktigt illa.

1 kommentar:

  1. Hej & grattis=D

    Sugen på att få lite barn kläder?? Kika in hos mig=)

    SvaraRadera