lördag 12 februari 2011

Illamående jag är tillbaka

Hej! Nu är jag tillbaka från min Thailandsresa. Och man kan ju säga att jag mår illa. Under resan så klarade jag morgonen och dagen rätt så ok men kvällarna var jobbiga som bara den. Konstant illamående och thai-mat, bläääää. Ni kan ju bara tänka er hur lätt det är att vara i thailand och inte vara det minsta sugen på deras mat. Vi fick kolla alla resaturanger att de hade pizza eller pasta så att jag kunde äta där.

 OM jag skulle vetat hur dåligt jag skulle börja må skulle jag nog aldrig ha rest iväg. Mot slutet av resan började jag må illa även på dagen. Jag spydde inte men såndär hela-tiden-illamående. Sen sista kvällen så hade jag även diarre´och så fick jag en blödning. Ni kan bara tänka er hur det kändes. Jag var säker på att nu är det kört. Blödningen var sparsam och slutade ganska snabbt och övergick till brunt. Diarre´n fortsatte och klockan 4 på natten steg vi upp och satte oss i en buss för att åka mot flygfältet. Hemresan var jobbig och jag mådde sååååå illa i planet. Satt bara och gungade fram och tillbaka som en autistisk och försökte få i mig lite vatten helst.

Efter mycket om och men kom vi till hotellet i Helsingfors och min man beställde mat till rummet. Tog en bit lax i munnen och fick springa och spy ut den.

Nu är vi hemma och jag mår illa hela tiden. Inte så att jag spyr men nästan. På måndag borde jag infinna mig på jobb vilken just nu låter omöjligt. Skall på ultra imorgon för att se om blödningen jag hade gjort någon permanent skada eller om det finns någon därinne. Jag har inte ens ringt mödrarådgivningen ännu. Vill inte göra något innan ultrat. Och diarre´n den liksom fortsätter så just nu är jag även rädd att jag fått typ salmonella eller något liknande

Så imorgon så vet vi hur det ligger till. Jag försöker intala mig själv att illamåendet är ett bra tecken, men det kan ju bero på medicinerna jag äter också.

Skall försöka läsa ikapp om er andra, det har säkert hänt en hel del här också. Sen då jag orkar, borde kanske gå ut en stund i solskenet.

Ja just det och jag borde ju liksom vara i v. 9 nu.

4 kommentarer:

  1. Låter jobbigt att du mått så illa på semester, hoppas att allt går bra på ultraljudet imorrn!

    SvaraRadera
  2. Oj vad jobbigt! Jag hoppas att ni ändå haft det bra på semestern - mellan illamåendet och diarrén... - och att allt går bra på ultraljudet!!

    SvaraRadera
  3. hej och välkommen hem. gud jag känner verkligen igen mig i allt du skriver. jag kan än idag inte äta thai-mat, jag mår illa du bara skrev om det. jag kan inte äta någon form av asiatiskmat faktiskt. jag hoppas det går över, för jag älskar all asiatmat!

    jag tyckte det var sååå skönt att komma hem efter nästan 20 dagar i thailand, för jag var fan dålig hela tiden. även om vi hade massa fina och roliga stunder blir man ju ledsen att man itne har kunnat njuta fullt ut. men såhär efteråt tyckte vi endå att det var viktigt att vi kom iväg för att få slappna av efter allt vi varit igenom och att vi äntligen var gravida, man får se det så :)

    hoppas allt går bra på sjukhuset, blödningar är läskiga. men det är säkert inget. kram på dig!


    www.ivfresa.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Så synd att illamåendet förstörde semestern men å andra sidan är det ju ett gott tecken på att allt är bra med den lille där inne. Så tänker i alla fall jag när illamånedet är som värst. Bara pluppen vill stanna kvar där inne så kan jag vara hur illamående som helst.

    Vi verkar vara i samma vecka :-)

    kram

    SvaraRadera