söndag 13 februari 2011

Houston, we have a baby

Vår lilla pingvin lever och mår bra. Jag kunde inte tro det, jag var säker på att det var kört och där pickar det lilla hjärtat på monitorn. Och vi hade ju räknat ut att det var 8+2 idag och det blev 8+2 med ultramaskinen också.
Blödningen jag haft har högst troligen berott på att tarmarna och livmodern fått sammandragningar i samband med diarre´n jag hade. Läkaren sa att det är något vanligare med blödningar för IVF-patienter men att det inte är farligt.
Orsaken till att jag har så ont i magen är min bakåtlutade livmoder. Den tynger inte på urinblåsan utan på tarmarna och bakåt istället. Har väldigt ont i ryggen emellanåt.
Illamåendet hänger kvar och jag har bestämt att vara borta från jobbet imorgon och ringa en läkare och konsultera hur vi skall göra. Jag jobbar ju både dag och kvällstid och just nu har jag inga möjligheter att jobba kvällstid. Så det blir att boka om en massa jobb och fundera hur jag skall göra. Just nu skall jag tänka på mig och Pingvinen.

Shit liksom, nu är det på riktigt. Nu tror jag att jag är gravid. Det har varit så flummigt hittills. Jag skall ringa till mödrarådgivningen i morgon, en helt ny värld öppnas. Risken för missfall ligger på under 5%, men än kan ju vad som helst hända. Nu vågar jag åtminståne vara glad och nu vågar jag tro att det kan gå bra.

Tack för allt stöd jag fått av er och för att ni finns och läser.

10 kommentarer:

  1. :) Oijoi! September here we come! (:

    SvaraRadera
  2. Pustar ut!
    Härligt!
    Å grattis igen!
    Å du....jobba, det lär du får göra sen i många, många år, men gravid det är man bara nio månader, kanske bara en gång i livet.
    Tänk på det.
    Det gjorde jag iaf, jag jobbar också tokiga tider, men valde efter en del velande att graviditetn var det jag skulle fokusera på.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Oh no, traaginen lyöntivirhe! Otetaanpa uudestaan:

    Lättande att höra att trots blödningen mår pingvinen bra! Hoppas att det snart blir lite (eller mycket ;)) lättare för dig med illamåendet också. Kaikkea hyvää & kaunista toivon teille. <3

    SvaraRadera
  5. Åh grattis!! :) Skönt att få se et lilla hjärtat! :D

    SvaraRadera
  6. vad skönt att höra. försök att prioritera dig själv och din hälsa nu, ingen kommer tacka dig om du stressar upp och ut dig med jobb och annat. ta hand om dig och din pingu :)

    kram!


    www.ivfresa.blogg.se

    SvaraRadera
  7. Tack för grattiskramarna och snälla ord. Det känns helt fantastiskt.

    SvaraRadera