måndag 21 februari 2011

Besök nummer 1 på mödrarådgivningen (9+3/9+1)

Idag har jag/vi varit på första besöket vid mödrarådgivningen. Fick en underbar ung tjej som heter Anna till min "tant". Hon var duktig och jättetrevlig och jag tror att det kommer att gå riktigt bra. Personkemin fungerade fint och vi pratade finska och svenska blandat så det kändes bra.

Blodtrycket och hb var bra. Fick massor med infobroshyrer, böcker och en dvd. Hade gått upp 800gram, men jag var ju inte 100% säker på ursprungsvikten. Idag ligger jag ju på dag 9+3 men det blev ändrat nu så jag är "bara" på dag 9+1 nu. Men eftersom jag håller på att minska ner på mina mediciner och sånt enligt min gamla 9+3 så tänker jag fortsätta med att räkna så, åtminståne till nacksvullnadsultrat. Sen ändrar jag det om det behövs.

Om jag hinner skall jag åka på blodprov och lämna ett urinprov imorgon. Efter det får jag boka tid till ultrat.

Får man säga att det fortfarande känns helt overkligt??

1 kommentar:

  1. Ja visst känns det overkligt. Jag kan inte heller fatta att det verkligen växer en liten plupp därinne!

    SvaraRadera