fredag 12 augusti 2011

Japp, jag har syndat

En stor fet bit getost på kycklingsmörgås blev det igår på restaurang med två kompisar och ett glas alkoholfritt vitt vin. Och det var gudomligt gott!

Min bästa vän var ute utan sin lilla bebis för första gången och min andra kompis erkände att de lämnat bort sina p-piller. Kände att det var skönt att hon sa det. Fast jag nu snart själv skll bli mamma så kändes det bra att veta att det kan komma glad nyheter därifrån inom kort. Det är ju konstigt egentligen men då man vet att det kan komma nyheter så är man liksom förberedd. Tänk att man ännu måste var lite förberedd.

Imorgon börjar vecka 35. Fatta det!!!

Har sammandragningar dagarna i ända. Men jag tar det lugnt. Har varit på förlossningsförberedelse kurs och lärde mig kanske lite nytt, men det mesta visste jag sen tidigare.
Fick rådet att inte planera sin förlossning in i detalj utan mera ta det som det kommer och det tycker jag är en bra grundregel. Det lär ju sällan skall bli som man planerat i alla fall.


3 kommentarer:

  1. Ja nu har vi inte så långt kvar. För varje vecka längtar man mer och mer. Kram

    SvaraRadera
  2. Inte mycket kvar nu!:) Lycka till sen när det är dags:)

    SvaraRadera
  3. Det närmar sig verkligen nu! Spännande!

    SvaraRadera