fredag 19 augusti 2011

Mvc besök idag

Var till MVC idag och nästan allt såg bra ut. Blodtrycket 116/70. Viktuppgång 8 kg. Bebisens hjärtljud ca 132.
Men sen hade jag protein i urinen, igen! Så nu blir det att lämna ett till urinprov (på måndag) för att se om jag kanske ändå har UVI. Och mitt SF mått var samma som för två veckor sen så om det är konstigt ännu nästa vecka så skall jag skickas till sjukhuset för ett tillväxtultra. Just nu ligger jag under kurvan =( Men BM sa att det inte är något farligt med detta utan att bebisen säkert växer som den skall iaf. Den beräknas nu vara 2,5kg och vid födsels så räknar de med att h*n är ungerfär 3,5kg. Men eftersom jag är så lång och smal så kan jag dölja ett större barn. Så man kan få räkna med 300-400g till.

Så vi får se om 1,5 veckor när jag skall till läkaren och mvc på nytt hur det ser ut och på samma gång kollas det om jag kan föda på naturlig väg etc. Så detta ser jag fram emot.

BM sa även att eftersom jag är smal och lång och inte har gått upp så mycket i vikt så suger babyn extra mycket ur mig vilket gör att jag är så trött och slut. Hon sa att hon stött på detta ofta. Så nu blev jag ordinerad mycket kolhydrater =) Inte mig emot! Bring it on pasta och potatis.

3 kommentarer:

  1. Det är säkert ingen fara. Det är skönt att det är så täta kontroller nu på slutet så att de har stenkoll.

    SvaraRadera
  2. Jag hade också samma sf mått två gånger men sen vid nästa mätning hade det gått upp. Är också lång och de trodde att det var en liten bebis i magen men sonen vägde över 4kg, fastän de gissat på 3,2! Och då låg mitt sf mått under mittkurvan hela tiden så man ska inte lite på den:p

    SvaraRadera
  3. Josefin: Ok, bra att veta!! Jag gissar också på att bebisen är större än vad sf-måttet låter sig tro. Får se nästa vecka vad de säger på mvc.

    SvaraRadera