onsdag 24 augusti 2011

Snart ikea

Imorgon åker vi äntligen till ikea för att hämta bebisens klädskåp så nästa vecka kommer att vara tvätt-vecka och packa bb-väskan-vecka.
En kompis fick sin lilla flicka i förrgår 2800g och 47cm så det var en liten en. Börjar bli lite orolig om hur stor vår bebis är och vi har lite pratat om att göra ett privat ultraljud ifall de tycker att vi inte behöver gå på tillväxt ultraljud nästa vecka då vi skall till mvc.

Bebisen har hicka nästan hela tiden. Och sparkar med ena foten hela tiden, den andra foten känns inte så vi skojade att den kanske bara har en fot. Men mvc-tanten sa att de nog brukar märka sånt på ultraljudet så vi kan nog vara lugna.

De senaste veckorna har jag varit sugen på nektariner, sen gick det över och några dagar så var det oboy och tunnbröd som gällde. I början åt jag ju granny smith äpplen. Några cravings skulle jag inte säga att det är frågan om eftersom de inte pågått så länge utan bara en liten tid. Och jag får inga raseriutbrott om jag inte får dem. Idag är det hemmagjorda chokladbollar som gäller.



1 kommentar:

  1. Ja det är roligt att fixa och dona inför att bebben kommer.

    SvaraRadera