tisdag 30 augusti 2011

MVC-besök

Idag var jag till BM och träffade samtidigt en läkare. Hb var 126, blodtrycket 115/73 (stiger sakta men säkert), hade gått upp över 1kg men det beror till en del på svullnaden (som dock är bättre idag) och jag kan föda vaginalt. Så så långt var det bra.

Men mitt SF-mått hade bara växt en cm så det är fortfarande "för litet", endast 28 cm nu. Så denna vecka eller nästa skall vi till sjukhuset på ett tillväxtultraljud. Läkaren sa att hon tror att babyn inte kommer att vara mer än 3,5kg då den föds. Troligtvis kommer den att vara mindre. Men tidigare så sa BM att jag ju kan ha en stor baby då jag är lång. Så det skall bli skönt att få ett nytt ultraljud av förhoppningsvis en kunnig läkare.

Så här ser det ut just nu =)

6 kommentarer:

  1. Fin mage:) Min var i samma storlek, men jag är också lång och ut kom en 4kg bebis fastän sf måttet var under kurvan. Men skönt att ni får ett extra ul:)

    SvaraRadera