fredag 7 oktober 2011

BF +12 dagar

Idag var jag på kontroll till sjukhuset. Urinen var ren, blodtrycket lågt och bebisen väger ca 3,8kg men kan vara lite mindre sa läkaren. Hon lossade på hinnorna, det var inte så kul, men efter ivf och äggplock så kändes det ju bara en kort stund. Och jag trodde att de använde några redskap så jag var förvånad att hon bara använde fingrarna.
Det har kommit en del lite blodiga flytningar nu under dagen och en del sammandragningar som känns som hårdare mensvärk. Inget som jag inte klarar och inte regelbundna. Så vi bara väntar fortfarande...men nu känns det ändå som om det händer något.

Vi har tid till förlossningen på måndagen 10.10 klockan 8.00 men hoppas ju givetvis att det skulle starta av sig själv nu före.
Så snart så!

2 kommentarer:

  1. Har följt med din blogg ända sedan ni startade försöken att skaffa barn.
    Har själv en sån på snart 2 år.
    Men det jag ville dela med mej av.. ;)
    ett tips att få igång sammandragningarna (fungerade) iallafall får oss är att besöka sänghalmen en stund..
    Detta satte igång mej men tyvärr var jag då endast i vecka 35 så de stoppade det på BB då.. :/
    Men men.. värt att prova det kanske om ni vill. Det e nu inte det lättaste när man har en stor mage men de går.. ;)

    Lycka till sen när de e dax.

    SvaraRadera
  2. Åh vad spännande. Antingen är du på gång just nu, eller så har en liten redan fötts! Spännande!

    SvaraRadera