måndag 3 oktober 2011

Sista MVC besöket

Idag var vi på det sista mvc besöket. Blodtrycket var ok, babyns hjärtljud 120 (den sover alltid mellan 8-11 på morgonen), hade en del svullnad och hade gått upp 1,5kg på en vecka. Så nu börjar jag samla vätska också.

Näste besök på fredag kommer att gå till sjukhuset och deras mödraavdelning. BM sa att jag skall förbereda mig på att de kommer att undersöka mig ordentligt och troligtvis att lossa på hinnorna och "gräva lite extra" där nere. Om det ser ut att vara något konstigt så sätter de igång mig. Men om allt är ok så kan det hända att de väntar ändå till måndagen.
Har en kompis som också har tid till sjukhuset samma dag som mig och hon blir kanske också igångsatt så i bästa fall är vi där samtidigt och föder. Jag bara hoppas att det skulle starta av sig själv före fredagen eller då sen under helgen, men inte så att jag måste vänta ända till måndagen.

Så nu bara väntar vi...

1 kommentar: