söndag 25 januari 2009

Berätta ej för någon

sa kompisen som ringde och berättade att han har ett bra skvaller. Jaha, vem är gravid var min första gissning. Vet du vem som är gravid, sa han. Fuck i helvete om det är din flickvän då dör jag...tänkte jag. -Stina sa han. En bekant till oss. Vi umgås mest med hennes kille, inte så mycket med henne. Hon är i vecka 5. I vecka 5 och hennes kille hade berättat åt en massa kompisar. Och nu kom infon till mig redan. Jag tänker givetvis hålla käft, men för er berättar jag.

Om det skulle varit min kompis tjej det var frågan om skulle jag säkert gått och blivit riktigt deppad. Men nu, ja vad skall man säga. Dessa två är inte precis föräldramaterial om man säger så. Hur de skall klara av ett barn med deras livsstil är ju ett mysterium.

Trots detta är jag svartsjuk. Jag vill ju också vara gravid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar