fredag 9 januari 2009

Ostkväll

Just det, idag. Ostkväll...jag som svor på att ha en ostfri månad. Det blev det inte. Skyller på att jag måste gå upp i vikt. Då måste jag ju äta en massa =)

Nästa vecka vet jag. Om det blir någon bebis denna månad eller inte. Vill inte hoppas för mycket för jag orkar inte bli så besviken igen. Men, man får ta det som det kommer.

Vi har fått två nya väldigt små barn till jobbet. Söta, men oerhört högljudda och griniga. En arbetskompis sa: -Nu försvinner väl din babyfeber när du hör på de där två. Joo sa jag och tänkte 1. Kärringjävel...jag hade sagt i "förtroende" åt henne att vi försöker då hon frågade rakt ur och där står hon nu och ropar ut det högt på gården. Suck. 2. Trodde hon verkligen att två griniga ungar skulle ta bort min längtan att få egna barn. Suck återigen.

Just nu väntar jag på den efterlängtade resan till solen som sker nästa månad. Då skall jag shoppa, ta det lugnt, försöka att inte tänka på babysar och hoppas att det INTE finns så många med stora magar på hotellet. Så att jag inte blir påmind hela tiden.

Nu ostkväll =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar