söndag 7 juni 2009

Två veckor till midsommaren

Läste i EmmyAuroras blogg om hennes fasa för midsommaren. Och kom på att jag har samma fasa, men av olika orsaker. Jag var absolut säker förra midsommaren att nästa midsommar så kommer jag att delta i vår årliga sommarfest men en baby. Eller, kanske jag inte var säker, men jag bestämde att så skall det vara. Nu är den midsommaren här och jag är inte ens gravid. Jag har ta mej fan inte ens lyckats bli gravid.

Samma sak var det angående påsken. Snart blir det väl morsdag och frasdag och julafton också. Man måste väl börja resa bort under alla fögtider, men om det blir aktuellt med IVF så har man ju inte råd att resa bort.

Om två mveckor är midsommaren här.
Den årliga storfesten är här. Det enda jag hoppas på nu är att jag har ägglossning då. Kanske jag kan göra en midsommarbaby på det sättet istället. Och så får jag ju dricka mängder med vin. Och gud nåde den om vågar fråga när vi skall "skaffa barn". Den som helst vågar andas tankar om barn. Barnfri midsommar vill jag ha! För nästa år, då skall jag ha den där alldeles lilla söta egna ungen som är bara min (och min mans)!!!

2 kommentarer:

  1. Åh fy fan vad bekant.
    Det finns inga råd jag kan ge, bara säga att jag har varit där, varje jävla äckelprutthurtiga midsommar, påsk och jul. Det enda rådet jag kan ge är att vara stolt över den kvinna du är, vacker, stolt och glad, skåla ymnigt i allt du erbjuds och ha en skitkul kväll!
    Som svar på pissdumma kommentarer kan du hitta på nåt dräpande. De är dumma, du är inte.
    Du är vacker, fin och en BLIVANDE mamma. På sätt eller annat, förr eller senare.
    Njut medan du väntar.
    Believe me, I´ve been there.

    SvaraRadera
  2. Barnfri midsommar tillsammans? Let's go! ;)

    SvaraRadera