söndag 24 januari 2010

Babydrömmar

Drömde att jag hade ett barn. En pytteminimal baby som bara var ett huvud. Jag hade den i min hand och hade ingen aning vad jag skulle göra med den. Det var ju bara ett huvud. Ibland blev den en hel baby, vi skulle åka iväg någonstans och alla babyns kläder fanns rumt om i lägenheten. Det tog länge och alla var sura på mig för att det tog så länge. Jag kunde helt enkelt inte hantera situationen och det var ju kallt ute så jag behövde mängder med kläder. Sen skule jag lägga babyn i en babybjörn som var ljusblå. Den var otroligt ful och den hade kostat 90 e oh var begagnad och i dåååligt skick. Den var likson omöjlig att få på. Alla väntade på mig och jag började få panik. Hittade en annan babybjörn som var av bättre kvalitet men den vägde så mycket att jag inte kunde ta den.

Sen minns jag inget mer. En baby som bara är ett huvud. Det är i alla fall en baby. Jag kommer ihåg då jag drömde att jag födde en lite val, som jag hade i ett akvarium i baksätet på min bil som saknade tak.
Inget att söka i drömboken tror jag!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag satt och googlade på barnlöshet och hittade till din blogg. Har samma längtan som du... Efter många försök blev vi äntligen gravida före julen, men för några dagar sedan fick vi missfall. Livet. Känns. Orättvist.

    Ville bara skicka en liten hälsning. Du är inte ensam med din längtan och din frustration. Håller tummarna för er!

    M.

    SvaraRadera
  2. Hej M!

    Är så ledsen att någon måste gå igenom något så förfärligt som ett missfall. Jag hoppas att du blir gravid igen och att allt går bra. Och att duinte behöver gå den långa vägen som så många av oss måste. Det tär på människan men man gör ju detta för syftet att få ett barn. Så man tål mer än man tror.

    Kramar åt dig och jag hoppas allt blir bra snart.

    Mikaela

    SvaraRadera