fredag 8 januari 2010

Upp och ett hårt fall ner

Jag tänkte tanken, men sa det aldrig högt. Nu gör jag det. Tänkte förra veckan: -Det är ett tag sedan nåfon meddelande att de skall få barn. BOOOOOOOOOM! Hemma hos min Far med sambo på onsdagen...BOOOOOOOM...din 21-åriga kusin skall få barn kring midsommaren. Ville bara dö! Blev så sur! Så arg! Så...så....svartsjuk! Livet är så orättvist.

Nej, vet ni. Min kusin har alltid sagt att hon skall minsann ha barn ung hon fick jag höra. Blev sur och sa att det är väl fan ingenting man bara bestämmer och kämpade för att hålla tårarna tillbaka. Tack gode gud för min lillasyster som just behövde hjälp med en skönhetsgrej och jag kunde koncenterara mig på detta. Skulle minsann ha smällt av annars.

Igår kom nästa BOOOOOM. Inte i form av gravid-nyhet utan snarare anti-gravid nyhet. Bruna flytningar. Idag kom blodblandade flytningar. Borde ha ÄL idag, testade. Nej negativt. Så det var säkert tidigare i veckan genast efter min magsjuka. Kände mig hängig och uppsvälld då och skylle på magsjukan. Som tur lyckades vi få till det en gång under denna period. Alltid någonting.

Men vad är då dessa blödningar? Min läkare tycks inte veta och hon ÄR expert på sånhär saker. Så vem skall då ge mig en diagnos? Vem skall få detta att sluta? Inga mediciner, viktökning eller dylikt hjälper. Jag är väl dömd att leva med en handduk under rumpan resten av livet. Skål på den saken då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar