tisdag 23 februari 2010

Att jobba med barn

Kommer inte ihåg om jag redan berättat detta. Jag jobbar med barn. Dagarna i ända går jag omkring och vill ha barn. Dagarna i ända jobbar jag med barn. Jobbar med 0-10-åringar på olika ställen. Vill inte avslöja så mycket mer och får egentligen inte heller. Men grejen är den att jag måste se på småa söta liv hela tiden. Detta gör också att man blir påmind om att man själv inte har barn.

En del föräldrarna till de barn jag jobbar med väntar barn. Detta är inte heller lätt. Som en konstant påminnelse om hur det ligger till för en själv. Kan tänka mig att folk som jobbar på bank eller sitter på kontor har det lite lättare. Jag säger inte att barnlösheten är någon lätt sak, men de behöver inte hålla babyn i famnen, sjunga, läsa sagor och byta blöjor. Detta gör jag, varje dag. Och hoppas att det en dag skall bli min tur.

Jag har funderat en del på att byta arbete. Om det blir för mycket att ta. Har jobbat även inom andra branscher och tyckt om det. Men jag är duktig på det jag gör och har så mycket att ge (för det mesta). Ibland tar bara denna barnlöshet över och det blir tungt att se dessa barn. Då vill jag byta, göra något helt annat och bara träffa vuxna. Borde kanske starta nattklubb ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar