torsdag 19 augusti 2010

FET -eller inte?

Var på VUL idag till en annan läkare än min egen. Hon mätte min slemhinna, med lite problem, och fick den till ca 8,8-9,9mm. Hon tyckte att detta var ett bra resultat och skulle räcka till överföring. Messade detta resultat till min egen läkare och hon ringde upp efter en stund. Hon sa att 9,9 är bra men om det är 8,8 så skulle hon inte göra någon överförning. Hon ringde tillbaka till den här andra läkaren och pratade med henne. Sen ringde hon upp och sa att hon vill träffa mig själv. Att hon vill se VUL rsultatet med sina egna ögon, så nu skall jag dit på söndags kväll (fördelar med att gå privat ;) . Vi skall till huvudstaden på konsert och kommer hem på söndagskväll. Och tills dess har förhoppningsvis slemhinnorna vuxit till sig lite ifall de inte är bra.

Jag skall ev. börja med gulkroppshormon också. Det kan hända att Zumenon inte passar mig och i så fall blir det plåster nästa gång. Jag har ju mått så väldigt dålig av denna medicin så jag skulle inte vara förvånad om det ställt till en massa skit.

Så det enda jag kan göra nu är att vänta. Vänta på söndag och förhoppningsvis få ett embryo överfört nästa vecka. En månad är ingenting i ditt fall säger läkaren men en månad är som ett halvt år för mig. Men jag litar ändå på hennes ord. Det är hon som är proffset. Och om hon då är noga med varje millimeter så då är hon det. Det är dyrt att överföra något som troligtvis inte ens kan leda till graviditet. Allt skall vara optimalt! Och då menar hon ALLT.

Hoppas att allt är optimalt på söndagen!!!

Hur tjocka har era slemhinnor varit då ni gjort överföring?

2 kommentarer:

  1. Sulla on ihanan tarkka lääkäri!
    Toivottavasti limakalvo kirii nyt edes millin tai pari. Tsemppiä sunnuntaille *hali*

    SvaraRadera
  2. Kiitso tsempeistä, oli kyllä ihan ok kaikki! Eli siirtoon päästään mikäli alkiot selviää sulatuksesta. =)

    SvaraRadera