söndag 22 augusti 2010

FET -på fredag

Har spenderat helgen i goda vänners sällskap i huvudstaden och varit på U2 konsert.

Idag blev det VUL på kliniken. Allt ser bra ut sa läkaren. Hon fick min slemhinna synlig genast och det var inte tal om saken, allt var bra. Jag skall börja med lugesteron imorgon och på fredag blir det insättning. Var nervös innan hur det skulle se ut. Var säker på att det skulle vara något fel. Sen gick vi igenom mina embryon för att se vilket par vi skulle ta. Jag hade tidigare valt ut ett par (8 cellig med score 2,5 och en 7 cellig med score 2). Embyologen hade sett på mina papper och valt ut några andra som inte alls var lika bra. Min läkare ansåg att de som jag valt är ok, så nu blir det dessa två om de klarar upptiningen.

Så nu är det att vänta lite till men det blir FET. Det är huvudsaken =)

3 kommentarer: