fredag 6 augusti 2010

Oj oj oj mensbesvär

Min mens, som började för några dagar sen, började inte heller. Tog första dosen av Zumenon och sen kom det inget mer. Läkaren sa att jag skulle fortsätta sen när mensen börjar ordentligt.

Det gjorde den igårkväll 22-tiden. Rött blod kom det, ganska så mycket. Eftersom jag använder menskopp så är det lätt att se hur mycket som kommer och hålla koll på detta. På morgonen så var det lite mindre än vanligt, men inget jag reflekterade över. Tog en värktablett för jag började känna av lite magont och en till zumenontablett. På dagen då jag skulle tömma den fanns där två droppar brunt. Nästa gång samma sak.

Kunde inte göra så mycket annat än att kontakta min underbara läkare som ringde upp mig och vi pratade i 15 minuter. Det är troligtvis nåt som inte stämmer då mensen är sånhär. Om den börjar ordentligt snart så går vi vidare som plannerat men OM den igen börjar och slutar så då måste vi avbryta detta försök. Slemhinnan är inte tillräckligt bra ifall inte det kommer en ordentlig mensblödning snart. Avvakta var hennes svar.

Så nu försöker jag att ta det lugnt och invänta min mens som jag vill skall börja nu genast och vara riklig som fan och hålla på i 5 dagar. Lätt att försöka ta det lugnt!

Har ont i ryggen och det brukar jag ha under mensen. Lite molvärk i magen, men jag tog ju en tablett imorse så det kan hålla bort värken. Men inget ordentligt blod. Om jag bara kunde veta vad det är som orsakar mina mellanblödningar. Läste precis att man rekomenderar, i USA, kvinnor med mellanblödningar att ta extra b-vitamin. Vet inte riktigt hur det skulle hjälpa men kanske det är värt ett försök.

Vi pratade även om våra embryon och att vi har goda chanser att lyckas med dessa (1/3 av embryona klassas som TOP-klass) men min läkare vill att allt skall vara perfekt för att göra ett frysförsök. Hon sa att det är ekonomiskt olönsamt att lägga ett embryo om man vet att slemhinnorna inte är i skick. Då är det omöjligt att bli gravid. Hon säger som det är. Och om min mens fortsätter krångla, då är det bara att avbryta och vänta till september. Något som jag verkligen inte vill göra, men om det inte finns något val så finns det inte.

Snälla söta rara mens, jag vet att jag inte brukar tycka om dig men just nu vill jag verkligen att du kommer fram, ordentligt!!!Please??

2 kommentarer:

  1. Hop hop menkat, alkakaa! Tarvitsen piinapäivätukea loppukuusta. ;)

    SvaraRadera
  2. No niin, nyt niiden on vain pakko alkaa! Jos meitä kerran on sitten kaksi piinailijaa =)

    SvaraRadera