fredag 19 december 2008

En dag till

...sjukledighet blev det för mig. Lördagens arbetstur fick jag fixat med en arbetskompis. Så nu är det bara att fortsätta vila. Det är bara så tråkigt att vila. I går talade jag med min mormor en timme i telefon, sen sov jag en timme. Orkar helt enkelt inte använda min röst. Så nu skall jag vara tyst hela dagen, har iofs ingen att prata med heller :(

Jag har funderat att berätta om vår barnlöshet för min mamma. Jag vet ju att hon vänter på barnbarn fast hon inte sagt något. Det är jag glad över, att hon inte gnäller hela tiden fast jag vet ju att hon kanske skulle vilja fråga. Det skulle ju vara skönt ifall hon visste. Men sanningen är, om mamma vet så vet nog de flesta närmaste andra också. Mormor, pappa, mina kusiner osv. Det brukar fungera så med hemligheter i vår familj. Och så skall man låtsas om att man inte visste något. Helt sjukt, men så är det. Nej jag tror jag väntar ett tag. Om det bli IVF eller något annat sådant, då blir det nog att berätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar