torsdag 25 december 2008

Julafton

Firade med en liten 1-åring iaf. Hade glömt att det var två familjer som skulle fira tillsammans på kvällen. Däribland denna lilla sötnos. Och av någon underlig anledning vill alltid sånhär små vara nära mig och skratta åt mig. Tog mig ett stort glas med Baileys, bara för att jag kunde. Och åt så mycket gravad fisk som jag orkade.
Min mamma sa tidigare under dagen att det skulle vara så roligt om vi hade små barn lite närmare. Hon menade då de "närmaste" barnen i vår familj finns i Sverige. Jag låtsades titta på tv och inte höra vad hon sa. Sen efter en stund berättade hon att hennes en arbetskompis just fått en söt baby med provrör. Vet inte om hon ville att jag skulle veta att det är ok med provrör eller om det bara kom upp då det var tal om bebisar. Tänker iaf hålla mun om allt det här nu tills vi får veta om ÄL och hur det ser ut nästa gång jag skall till läkaren. Då kan man börja fundera ut vad man skall säga. Hoppas ju verkligen på att bli gravid innan detta. Så att jag inte behöver förklara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar