tisdag 16 december 2008

Första Nutridrinken är på väg mot min mage


En med jordgubbssmak och det är inte gott. Precis som jag trodde! Men jag har typ 6 till med andra smaker så HOPPAS att någon av de andra smakar något som går att dricka!


Nu har jag kommit nästan halvvägs på drinken. Går trögt...men det skall gå. Tänk om jag skulle få mina 5 kg. För grejen är ju den, till min längd så borde jag väga 59 kg och det betyder 9 kg till!

  • Jag är sjukledig idag och har därför onödigt mycket tid över. Detta har lett till att jag läst andras bloggar om barnlöshet och känt igen mig så många gånger under dagen.

Det där man inte längre kan glädjas åt andras babylycka. Eller att man blir osocial och inte längre vill träffa vänner. Jag har blivit precis sån, inte ens de vänner som inte har barn vill/orkar jag träffa. Och så gnäller jag att De blivit tråkiga. Att de bara sitter hemma med sina pojk-/flickvänner. Sanningen är ju dock att tre av mina närmaste vänner träffat sin partner under de senaste två åren och de lever i den där -sitta hemma och titta på film och äta chips-fasen. Jag igen har en jag vill ut och träffa folk-fas. Jag vill göra roliga saker och träffa nya människor. Men ändå om de ringer och frågar om jag vill komma på en kaffe eller något så då är jag plötsligt trött eller har så mycket jobb. Då gör jag ju precis mot vad jag egentligen vill. Eller är det bara så att jag tröttnat på just dessa vänner. En av dessa hade jag en väldigt nära relation med tidigare, vi kunde berätta allt för varandra. Nu gör vi ALDRIG någontin bara vi två längre utan alltid är det med en tredje part. Som även det är min vän, men ni förstår vad jag menar. Man är ju inte liksom riktigt likadan då någon annan är med.

Nu så har jag druckit upp den där äckel drinken, jag kan ju säga att jordgubben INTE tillhörde mina favoriter. Men som sagt, många smaker kvar...jag måste ju hitta helt en som jag gillar.

Jag var på en julfest här för någon vecka sedan utan min man. Han jobbade och kunde inte komma, så jag tänkte att jag far ensam. Bestämde mig för att ta bilen. Det är en ganska lång väg till stället var festen hölls, jag var inte intresserad av betala långt över 50 euro i taxi-avgifter. Inte heller på att lämna på festen till tidigt på morgonen (som det brukar på dessa fester). Så jag tog helt enkelt bilen, måka...big måka.

Jag hann inte ens innanför dörren före en bekant ropade -Är du gravid? Nej svara jag. Sen stiger jag in, får se en som jag visste (tack och lov) att är gravid, två andra som jag inte känner som är gravida och en som nyss gift sig och hans nya fru med gigantisk mage. Vad gör jag här-tanken börjar krypa i min hjärna. Får bort den och har helt kul en stund. Tills den klassiska vem-är-du-och-vad-gör-du-här-rundan. Jag heter blablabla och varit med i denna förening och ja just det btw vi skall bli föräldrar...1....2....3.....4......5....personer säger det samma, tills sist skriker folk...vi också...och så skrattar alla gott. Jag också...inuti mig händer något helt annat.

Senare samma kväll kommer samma man och kläcker ur sig ännu en gång -Är du gravid? För att jag dricker ett vattenglas. Med högt ljud, skriker han ut det över hela salen. Jag blir sur, ropar tillbaka -Tror du faktiskt att jag skulle dricka alkohol om jag är gravid??? (hade med en miniskumppaflaska för att fira att jag fått nytt jobb, så jag drack alltså lite alkohol, men skulle ändå köra hem). Runt omkring mig satt många gravida och de flesta av dessa drack rött vin, vitt vin och öl. Säkert bara 1 glas, men anyway. Mannen bad om ursäkt och sa -Huono vitsi (på svenska: dåligt skämt). Och sen fortsatte kvällen som om ingenting skulle ha hänt.

Jag är glad att jag nu är hela tre dagar på sjukledigt. Min mens började officiellt idag. Men jag visste ju det redan för några dagar sen. Det känns ok att ta en liten paus just nu. Trots att jag har lite dåligt samvete för att jag är borta. Men nu skall jag vältra mig i barnlöshetsbloggar och äta så mycket som jag bara orkar. Sen skall jag börja på ny kula. Japp, jag skall igen räkna dagar, testa med ÄL-test och hoppas på att kanske denna gång, kanske det är min tur nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar