onsdag 17 december 2008

Ät inte på 12h före blodprovet

jahaa...det är ju lite för sent för det nu. Men det blir bara typ 10-11h utan att äta något så jag skall ta det där blodprovet i morgon. Jag tänker inte vänta en månad till. Jag tar det imorgon och hoppas på svar så ASAP. Sen vet jag mer. Då vet jag om det behövs mer medicin eller om det är ok. Hoppas att det faktum att jag käkade lite pepparkakor och drack vatten inte förstör något nu bara.

Tiden går så sakta framåt. Vissa dagar händer bara ingenting. Idag är en sådan dag, jag bara hostar och känner mig sjuk. På fredag blir det jobb, då får vi hoppas att allt går snabbare framåt.

En sak är jag dock orolig för. Är lite rädd att Primoluten som jag åt förkortade min mens på något underligt sätt. Jag trodde att mensen började på lördag, men det visade sig bara vara massiva bruna flytningar. Läkaren sa att: mensens dag 1 är när det kommer blod. Ok, den dagen var på tisdag, idag är det onsdag och ingen blod alls. Så jag hade alltså en dag mens??? Hur konstigt är inte det? Hursom helst så är imorgon dag tre, eller fyra eller fem, men det spelar ingen roll, för just någon av de dagarna skall testet tas. Tomorrow. Nu skall jag gå och lägga mig och försöka tänka på andra saker.

(t.ex. titta på barnvagnar i babytidningar, fundera på fina namn, fundera över hurudan gravid-stil jag skall ha, tänka lite på missfallsrisk och fundera hur i h*l jag ska få mera hull runt min mage =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar