måndag 25 maj 2009

------------

Hittade inte på någon rubrik idag.

Har nu börjat vänja mig vid tanken på att jag skall bli moster. Att min syster skall få barn, att hon skall bli mamma. I går kväll ringde min mor och vi pratade en stund. Hon var givetvis orolig eftersom min syster är ganska ung men jag sa att de nog klarar av det.
Kom mig inte för att berätta om våra problem. Det var liksom inte riktigt läge. Tror dock att det är dags att berätta innan jag drar mig ifrån alla. Blir osocial och ensamvarg.
Hur man berättar sen, det vet jag inte. Skall jag berätta både för min syster och min mor eller bara för min mor? Eller skall jag hålla tyst ännu ett tag?

Min dröm är...vågar man skriva det?? Att jag skulle bli gravid nu med hjälp av alla mediciner och vi skulle få barn med nån månads mellanrum. Då skulle vi kunna komma varandra nära och umgås tillsammans med våra små. Min mor hade drömt att min syster skulle få tvillingar. Tänk om den ena kunde vara i min mage?
Nu börjar det vara dags för magi, för något magnifikt att hända. Det har gått nerför så länge, snart måste det väl börja gå uppåt?!

Väntan den fortsätter. Det enda magiska jag skall göra nu är att städa lite. Inte så värst magiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar