måndag 4 maj 2009

Jäkla regn...

...och jäkla mens som inte vill börja ordentligt. På första maj hade jag en mellanblödning och på lördag. Sen söndag och idag måndag så lite att det inte räknas. Hela dagen på jobbet gick jag omkring och bad: börja nu fort så att jag inte hinner hoppas något mer. Var på massage och pratade med massören som genomgått IVF och lyckats på första försöket. Har så JÄÄÄÄVLA ont i brösten och i magen känns det precis som mensvärk. Har sprungit på toaletten och haft med min mooncup varje gång, eftersom...nu har det ju ändå börjat..men ingenting. Jag hatar det här. För varje sekund som går så hoppas jag lite till. För varje sekund som går då VET jag att jag inte är gravid. Varje sekund är en timme. Min BIM dag är imorgon, så senast imorgon börjar det. Tills dess hinner jag shoppa barnvagn, söta kläder, mammakläder och blöjor. Åtminståne i min egen lilla hjärna.

1 kommentar:

  1. Hur har det gått?
    Själv börjar jag få hjärtklappning inför första besöket på ivf-kliniken om en vecka.

    SvaraRadera