torsdag 7 maj 2009

Läkarbesöket är över

Nu har jag varit till sjukhuset. Om jag är klokare, det vet jag inte. Här lärt mig att jag har PCO, inte så farligt, men det har jag. Har förhöjt sköldkörtel värde och nåt värde som har att göra med binjurarna. Att min ägglossning som jag trodde att jag haft egentligen bara var en falsk en pga gulkroppshormon. Jag fick Clomifen utskrivet och skall börja med det så fort min mens skulle vilja höra av sig. 4 månader av detta, sen blir det insemination. Läkaren ville börja med detta redan nu men eftersom detta inte gör i min stad så tyckte hon vi skall vänta. "Bästa resultatet ger ju dock insemination".
Läkaren sa att jag skall åka på folikkelultra dag 12-14 nångång så de får kollat att ägget verkligen lossnar. Och så förstås på en massa blodprov för att kolla upp alla "problem" som jag tycks ha. Läkaren verkade dock inte orolig utan trodde nog att detta skall gå bra. Själv vet jag inte vad jag skall tro just nu. Men, på nåt sätt skall jag få min bebis, det tycks bara ta en sån jäkla tid.
Vänta bara!

2 kommentarer:

  1. Vad skönt med ett besked! PCO kan ju vad jag har förstått göra det svårt att bli gravid på egen hand eftersom det ofta ger oregelbunden ägglossning + att man inte alls kan lita på ägglossningstester då (de kan tydligen ge utslag vid fel tidpunkt, eller om det var så att de inte ger utslag fast man har ägglossning).
    Men (nu till det goda:-) ) Jag har även hört att när man som pco:are väl får hjälp så har man ofta bra äggkvalitet etc. så det finns goda möjligheter att bli gravid!

    SvaraRadera
  2. Tack för uppmuntrande ord =) Jo du vet vi skall lyckas. Så är det bara! Det har jag bestämt!

    SvaraRadera