söndag 22 mars 2009

Fest igår

Denna helg var varit fylld av både jobb och fest. På fredagens fest visste jag ett en gravid kommer med som jag aldrig träffat. Det gick helt okey tillsammans med 120 andra personer (och det faktum att jag var snyggast klädd och hade finaste håret =). Igår var det en mindre tjejfest med under 10 personer. Då jag kommer innanför dörren ser jag en stor mage som kommer emot mig. Jaha, det var väl väntat eller något liknande försökte jag intala mig själv. Sen kommer ännu en till med sin mage. Vaaaa...du också och så försjönk de in i sin när var hur diskussion.
Att man aldrig lär sig. Att man aldrig lär sig att vara FÖRBEREDD! Jag var säkert helt konstig under hela "festen". I den här åldern är det ALLTID någon som är gravid som kommer på fest. Och eftersom det här är såna som jag träffar så sällan så visste jag ju inte på förhand. Det är alltid bäst om man hinner smälta det typ nån dag/vecka före man träffas. Denna gång ignorerade jag ganska långt allt med babyn och pratade med de andra istället.

Idag började jakten på ÄL som givetvis inte var idag. Men efter 12 dagar mens och mellanblödningar som inte ännu slutat så är jag ganska skeptisk till att det händer något den här gången.

Solen skiner i alla fall. Alltid något.

3 kommentarer:

  1. Härligt att du var snyggast på festen :-)
    Vi hade besök av vänner med barn i helgen. Jättesöt unge, men snälla nån vad jobbig. Ingen som helst impulskontroll och 300 % trots. Jag trodde att han skulle ha bränt ner huset och slagit sönder allt vi äger och har innan de åkte hem. Lite skönt vid sådana tillfällen att 1) ansvaret inte är vårt 2) när föräldrar och barn åkt hem kan man sätta sig och i soffan och bara ta det lugnt :-D

    SvaraRadera
  2. Jag vill förresten tipsa om att det har varit lite diskussioner i svensk media om konserveringsmedel i hudkrämer. Många innehåller parabener, som har visat sig vara hormon- och fertilitetsstörande på vattendjur (man har inte testat på människor, men sannolikheten är väl stor att parabener påverkar även oss). Jag ska skippa produkter som innehåller parabener nu. Även om påverkan är liten så vill jag inte förminska mina redan låga chanser :-(
    Om du vill veta mer kan du googla på parabener och fertilitet, eller gå in här, för en sammanfattning
    http://blogg.passagen.se/urkraft/entry/naturlig_kroppsv%C3%A5rd

    SvaraRadera
  3. Ahaa bra att veta det där om hudkrämerna!!! Hade inte hört det tidigare.

    Jo ibland är det skönt då någon skrikig unge inte är ens egen. Man kan bara gå därifrån =)

    SvaraRadera