tisdag 31 mars 2009

Glömde 2 tabletter!!!!!

I morse kom jag på att jag glömt att ta två primolut tabletter igår. Hur i hel gick det till??? Jag är sjukledig och har inte så mycket att fundera på. Men ok, jag var en sväng till sjukhuset igår och hälsade på en viktig person som skulle opereras, kanske jag därför glömde allt vad primolut heter. Läste igenom texten som följer med och det stod bara att man måste ta tabletterna regelbundet, att detta var viktigt. Men det stod ingenstans vad man skall göra ifall man glömt en eller TVÅ!!! Google räddade mig och en engelsk bipackssedel (heter det så?) var det stod att man skall ta nästa asap men man skall inte ta två samtidigt. Så jag skippar nu två piller och tar kuren till slut och sen är det ADJÖ primolut för min del. Då har jag tillsammans ätit primolut i 1 år av mitt liv. Så nu räcker det, speciellt då det inte gör någon nytta. Nej...gynkoll i maj sen vill jag bli skickad på IVF eller någon annan behandling.

Eller vill och vill....men jag tror att det är vår enda utväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar