måndag 9 mars 2009

Jag befinner mig i en svacka

Det enda jag gör är tänker på den här förbannade barnlösheten. Internet borde förbjudas! Hittills har jag bara läst svenska bloggar om barnlöshet men idag avancerade jag även till finska. Hittade genast flera stycken som jag kunde känna samhörighet med. Kul, nu kommer ännu mera tid gå åt att läsa dessa bloggar. Om det är möjligt att lägga ner mer tid på detta än vad jag redan gör. Jag jobbar och läser på om barnlöshet. That´s what I do!
Undrar vad alla andra gör den här tiden. Ser på tv, borstar tänderna, läser någon rolig bok eller pysslar med något kul. Men inte jag, nej jag har tappat all inspiration till att göra något annat än just det här.
Nej nu skall jag gå och äta något så att jag går upp i vikt. Sen skall jag drömma mardrömmar om kompisarnas tvillingar och en annan kompis som skäller ut mig precis som förra natten. Så skall jag sova riktigt dåligt och svettas hela natten och räkna dagarna (3) tills min mens börjar. Och alla de jag drömde om är gravida just nu. Tvillingarna är nog förhoppningsvis bara en och hon som skällde ut mig skulle nog aldrig göra det på riktigt.

1. Jag vill inte drömma något alls i natt.
2. Jag vill sova ända tills telefonen piper.
3. Jag vill att min mens börjar redan imorgon så kan jag sluta bygga upp det där lilla hoppet som denna gång är extremt litet.
4. Låt mig helst EN kväll slippa internet. ALLT, facebook, bloggarna, familjeliv, mammapappa, min egen blogg, emmaljungas nätsidor, hotmail.....
5. Låt mig försvinna bort helst en liten stund....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar