måndag 16 mars 2009

Snart börjar jakten på ÄL (igen)

Börjar nästan vara trött på allt det här med ÄL. Men jag känner mig själv så bra att jag vet att jag inte bara kan "skita i det" en månad som så många gör. Jag skulle ALDRIG kunna göra det, inte i nuläget iaf. Nej, ge mig stickor, tabeller och en kalender. Här ska räknas och funderas i flera dagar. Och mina uträkningar hittills säger att om det blir mens istället för + den här gången så kommer mensen att börja på påsklovet då vi är ett stort kompisgäng på väg till en stuga. Hur kul är det? Om den inte börjar så måste jag förklara varför jag inte dricker något. Bäst att köpa läsk och hälla det i ciderflaskan i så fall.

Tror ändå att det blir IVF för vår del. Varför är Maj sååå långt borta?

4 kommentarer:

  1. Känner igen det där. Jag har skippat stickorna, men räknar dagar, håller koll på flytningar och kräks på eländet snart. Jag kommer tyvärr inte fram i ivf-kön förrän i höst. Ett års väntetid här ...
    Vi har pratat om att göra ett privatfinansierat försök under väntetiden, får se hur det blir med den saken.

    SvaraRadera
  2. Vi kommer nog också att gå privat om det blir till det. Får bara jobba lite mer då bara! Jobbigt...men vad gör man inte =)

    SvaraRadera
  3. Tyvärr såg jag i dag att väntetiden har ökat till 1,5 år vilket skulle innebär att vi kanske kommer fram i kön i början av 2010. Ja det får bli privatförsök. Vad gör man inte :-)

    SvaraRadera
  4. Varför skall det vara så långa köer? Helt sjukt. Tur att det finns möjlighet att gå privat...

    SvaraRadera